Per a començar, ens remetrem a la definició legal de Signatura Electrònica: «És un conjunt de dades electròniques que acompanyen o que estan associats a un document electrònic i les funcions bàsiques del qual són:

  • Identificar al signant de manera inequívocaSignatura electrònica
  • Assegurar la integritat del document signat. Assegura que el document signat és exactament el mateix que l’original i que no ha sofert alteració o manipulació
  • Assegurar el no repudi del document signat. Les dades que utilitza el signant per a realitzar la signatura són únics i exclusius i, per tant, posteriorment, no pot dir que no ha signat el document.»

Però, de totes les modalitats, quina és la que més s’ajusta a les necessitats del meu centre de salut?

Existeixen un gran nombre de solucions de signatura electrònica identitària que es comercialitzen avui dia, i totes estan emparades pel Reglament (UE) 910/2014, per la qual cosa «es constitueix com una prova jurídicament molt robusta de la voluntat de qui l’ha signat», però tenint en compte la sensibilitat de les dades que es manegen en els centres de salut, la signatura digital és la més adequada. Es tracta d’un mètode de signatura electrònica en què claus xifrades (criptografia) validen la identitat del signant.

Signatura digital biomètrica: A través de la captura de dades biomètriques del signant en el procés de signatura manuscrita sobre dispositius electrònics adequats, proporciona informació sobre la pressió, el traç i la velocitat de la signatura. El seu valor jurídic té el mateix valor que la signatura escrita presencial (sobre paper) en consentiments informats, ordres mèdiques, observacions, clàusules de confidencialitat, i documents rellevants que requereixen la signatura de pacients i facultatius, i assegura la seva no alteració per part de tercers.

Els avantatges d’implementar-la, suposen:

  • Economia en costos, espai, arxiu, temps i paper, ja que digitalitza el document signat, i a més, és un valor afegit al servei i a la imatge del centre. Adequada tant per a entorns presencials com de mobilitat.
  • Compleix amb el nou Reglament General de Protecció de dades (RGPD) i ajuda a les clíniques en el seu compliment. En cas d’auditoria o sol·licitud d’alguna justificació és una eina clara, segura i completament legitimada. És un bon aliat en el procés administratiu del teu centre de salut i en el procés clínic del professional que facilita, la consulta d’històries clíniques, etc.
  • La manera més segura de transmissió de dades i comunicats.

Destacant la premissa que «totes les solucions de signatura biomètrica tenen validesa jurídica però no totes ofereixen les mateixes garanties jurídiques», Dasi Informàtica ha decidit intergrar al seu programa en el núvol Dasi eCLINIC, i a la seva versió d’escriptori DASI Clinicel servei la SIGNATURA DIGITAL BIOMÉTRICA ViDsigner,validada per l’empresa Validated ID. per la seva robustesa i la seva seguretat i perquè conté un segell de certificació de temps emesa per un organisme legal, que permet saber exactament ha que hora es va signar un document.

er a més informació, telefona’ns al 93. 485 62 48, o contacta amb nosaltres en info@dasi.es.

http://oldwww.validatedid.com/vidclinicas/

Published On: 04/07/2021 / Categories: Notícies /

¡Suscríbete al boletín de DASI informática!

Recibe periódicamente píldoras de uso eficiente y noticias del sector.